Dolar 41,2411
Euro 48,3720
Altın 4.758,68
BİST 10.729,49
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 24°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
24°C
Hafif Yağmurlu
Paz 26°C
Pts 27°C
Sal 28°C
Çar 28°C

Vodafone Türkiye, Yapay Zekâ Destekli NPS Projesiyle TM Forum’dan İki Ödül Birden Kazandı

Vodafone Türkiye, müşteri deneyimini uçtan uca iyileştirmek amacıyla geliştirdiği “AI-enhanced Digital Twins for Best NPS Network” projesinin ikinci fazıyla, dünyanın önde gelen telekom inovasyon platformu TM Forum’da büyük bir başarıya imza attı.

Vodafone Türkiye, Yapay Zekâ Destekli NPS Projesiyle TM Forum’dan İki Ödül Birden Kazandı
REKLAM ALANI
18 Temmuz 2025 13:41
84

Vodafone Türkiye, müşteri deneyimini uçtan uca iyileştirmek amacıyla geliştirdiği “AI-enhanced Digital Twins for Best NPS Network” projesinin ikinci fazıyla, dünyanın önde gelen telekom inovasyon platformu TM Forum’da büyük bir başarıya imza attı. Proje, yaklaşık 60 aday arasında öne çıkarak “En İyi İş Etkisi” (Best Business Impact) ve “Katılımcıların Seçimi” (Attendees’ Choice Award) olmak üzere iki prestijli ödüle layık görüldü.

Projede; yapay zekâ algoritmaları ve büyük veri analitiği kullanılarak, geleneksel yöntemlerin ötesine geçen bir müşteri memnuniyeti analizi ve yönetimi gerçekleştiriliyor. Network tabanlı NPS (rNPS) modeliyle sorunlu lokasyonlar tespit edilerek segment bazlı aksiyon önerileri geliştiriliyor ve ses kalitesi, internet gecikme süreleri, kapsama gibi alanlarda ölçülebilir iyileştirmeler sağlanıyor. Geliştirilen birleşik platform; çağrı merkezi, pazarlama, ağ ve kurumsal ekipler arasında müşteri deneyimi (CX) odaklı bütünsel bir koordinasyon sağlıyor.

ARA REKLAM ALANI

Vodafone Türkiye’nin bu başarısı, müşteri deneyimini sadece ölçmekle kalmayıp proaktif olarak iyileştirme vizyonunun güçlü bir göstergesi. Proje kapsamında elde edilen sonuçlar arasında %48 ses kalitesi artışı, %18 kapsama iyileşmesi ve internet hız problemi yaşayan müşteri oranında %11 azalma ve NPS’te (net tavsiye skoru)  %30 iyileşme yer alıyor. Bu başarı, Vodafone’un teknoloji ve veri gücünü müşteri memnuniyeti için etkin biçimde kullandığının somut bir kanıtı oldu.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yago Lopez, şunları söyledi: 

“Yapay zekâya yalnızca önemli bir teknoloji olarak değil; müşterilerimiz, çalışanlarımız ve hissedarlarımız için büyük bir dönüştürücü güç olarak bakıyoruz. Amacımız, yapay zekânın sunduğu fırsatlardan tüm iş alanlarımızda en üst düzeyde faydalanmak. Milyonlarca müşterimizin her birinin kendine özel bir ürün önerisi olması için yapay zekâ ve kişiselleştirme araçlarından yararlanıyoruz. TM Forum’da aldığımız ödüllerden büyük mutluluk duyduk.”

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI