Dolar 41,2544
Euro 48,2498
Altın 4.709,25
BİST 10.801,68
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 30°C
Az Bulutlu
İstanbul
30°C
Az Bulutlu
Cts 25°C
Paz 27°C
Pts 27°C
Sal 27°C

Mavi, 2024 yılına ilişkin enflasyon düzeltmesi içeren ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.

Mavi’nin konsolide gelirleri 16 Milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti. 

Mavi, 2024 yılına ilişkin enflasyon düzeltmesi içeren ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.
REKLAM ALANI
18 Eylül 2024 08:48
31

Mavi’nin konsolide gelirleri 16 Milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti. 

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giysi markası Mavi, 1 Şubat – 31 Temmuz 2024 periyodunu kapsayan ilk altı aylık enflasyon düzeltmesi içeren finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin, yılın birinci yarısında toplam gelirleri 16 milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti. Raporlama periyodunda FAVÖK %14 büyümeyle 3 milyar 371 milyon TL gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise %20,6 oldu. Makro ekonomik şartlar paralelinde tüketici talebinde meydana gelen yavaşlamanın tesirinde geçen ikinci çeyrekte; konsolide satış gelirleri 7 milyar 427 milyon TL olarak gerçekleşirken, 1 milyar 219 milyon TL FAVÖK,  468 milyon TL net kâr elde edildi.    

ARA REKLAM ALANI

 

Mavi, birinci yarıda 770 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirdi

Sürdürülebilir kârlı büyümeye odaklanan Mavi’nin birinci altı ayda toplam gelirlerinin yaklaşık %70’i perakende, %21’i toptan, %9’u e-ticaret satışlarından geldi.  2024 yılında 15 yeni mağaza açılışı ve 10 mağazada metrekare genişlemesi planı olan Mavi, birinci yarıda 6 yeni mağaza açılışı ve 6 mağazada büyüme gerçekleştirerek 179 bin m2 satış alanına ulaştı. 

Kadın ve erkekte, denim ve lifestyle eser kategorilerinde büyümesini sürdüren ve yılda 1,3 milyon yeni müşteri kazanmayı hedefleyen şirket, birinci altı ayda 770 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirmiş durumda. 

 

“Pazarın üzerinde büyüyor, amaçlarımıza istikrarla ilerliyoruz”

İlk yarı performansını kıymetlendiren Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şunları söyledi: 

“İkinci çeyrekteki yavaşlamaya karşın; güçlü marka konumlandırmamız, emniyetli fiyat stratejimiz, yüksek kalitemiz ve daima yenilik sunmamız sayesinde müşterinin Mavi’ye olan talebini her şartta canlı tutuyoruz. Mavi NEXT stratejimiz doğrultusunda orta ve uzun vadeli amaçlarımıza odaklanıyoruz. 

 

Yılın birinci altı ayında faaliyetlerimizden 3,3 milyar TL nakit yarattık. 

Azalan talep ortamında rekabet şartlarını gerçek fiyat stratejisi ve esnek tedarik zinciriyle yönetirken, brüt kâr marjımızda ikinci çeyrekte de düzgünleşme kaydettik. Stok düzeyimiz dinamik planlama kapasitemiz sayesinde güçlü ve sağlıklı durumda. Yılın birinci altı ayında faaliyetlerimizden 3,3 milyar TL nakit yaratmış bulunuyoruz.  Temeli insan, idaresi ve finansal yapısı sağlam bir şirket olarak her devirde kârlı büyümeyi ve memnun Mavi müşterisini odağımızda tutuyoruz. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,