Dolar 41,2504
Euro 48,5041
Altın 4.750,16
BİST 10.787,19
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Az Bulutlu
İstanbul
29°C
Az Bulutlu
Cts 25°C
Paz 27°C
Pts 27°C
Sal 27°C

Sosyal Medyadaki En Yaygın 5 Takviye Ürün Dolandırıcılığı ve Korunma Yöntemleri

Toplumsal medyada sponsorlu içeriklerin sayısı giderek artmaya başladı. Kullanıcılara nazaran özelleştirilebilen reklamlar, her ne kadar çevrimiçi tecrübesi geliştirmeye yardımcı olsa da birçok tehlikeyi beraberinde getiriyor.

Sosyal Medyadaki En Yaygın 5 Takviye Ürün Dolandırıcılığı ve Korunma Yöntemleri
REKLAM ALANI
2 Eylül 2024 12:24
29

Sahte sıhhat eserleri tanıtmak için yapay zeka tarafından oluşturulmuş reklamların artış gösterdiğini belirten Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Yöneticisi Alev Akkoyunlu, en yaygın 5 destek eser dolandırıcılığını ve korunma prosedürlerini paylaşıyor.

 

ARA REKLAM ALANI

Sosyal medyada vücut sıhhatini ele alan reklamların sayısı artış göstermeye devam ediyor. Toplumun bu tıp paylaşımlara olan ilgisini kendi çıkarları için kullanan makus gayeli aktörler, kendi uydurma toplumsal medya sayfalarını tanıtan reklamlar oluşturmaya başladı. Kullanıcıların dikkatini çekmek için reklamlarında gösterişli görseller, deepfake görüntüler ve harekete geçirici iletiler oluşturan saldırganlar, yapay zeka teknolojisiyle oluşturdukları içeriklerle inandırıcılıklarını artırıyor. Sınırlı periyodik indirim, geçersiz eser incelemeleri, şahsileştirilmiş tedavi hizmeti üzere birçok mevzu hakkında reklam veren saldırganlar, kullanıcıların ferdî bilgilerini tehdit etmenin yanı sıra çeşitli sağlık meselelerine da yol açabiliyor. Bu cins dolandırıcılıklara karşı kullanıcıların şuurlu olması ve tanımadıkları sayfalardan gelen içerikleri dikkatlice değerlendirmesi gerektiğini tabir eden Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Yöneticisi Alev Akkoyunlu, en yaygın 5 destek eser dolandırıcılığını ve korunma prosedürlerini paylaşıyor.

 

Takviye Eser Dolandırıcılıklarında Görülen En Yaygın Yöntemler

 

1.Geleneksel Tıbba Alternatif Yaklaşımlar: İlaç sanayisinde yaşanan birçok skandalın da tesiriyle klâsik tıbba duyulan inancın azalması, tüketicileri alternatif tahliller aramaya yöneltebiliyor. Bu güvensizlikten yararlanan siber hatalılar, çoklukla hiçbir bilimsel ispatı olmayan yahut sıhhat otoritelerince onaylanmamış sıhhat eserlerini içeren reklamlar hazırlıyor.

 

2. Tanınmış Tabipleri yahut Ünlü Bireyleri Taklit Etme: Ürünlerinin güvenilirliğini artırmak gayesiyle deepfake teknolojisini kullanan saldırganlar, tanınmış hekimleri yahut ünlü şahısları taklit ediyor. Böylelikle sıhhat alanında prestijli isimlerin yahut geniş bir takipçi kitlesine sahip ünlü bireylerin geçersiz görüntü ve görsellerini oluşturan saldırganlar, izleyicilerin itimadını kazanarak, eserlerin bilimsel yahut profesyonel onay aldığı algısını pekiştiriyor.

 

3. Yanlış Vaatler: Genellikle insanların dezavantajlı yanlarını ve meraklarını gaye alan saldırganlar, cazip vaatlerle kullanıcıları tuzaklarına çekmeye çalışıyor. Sıhhat sıkıntılarına yönelik süratli tahliller, mucizevi sonuçlar yahut fevkalâde yararlar içeren bu vaatlerin hiçbir bilimsel desteği bulunmuyor. Dolandırıcıların bu çeşit stratejileri, insanların umutlarını ve duygusal hassasiyetlerini istismar ederek, daha büyük bir itimat krizi yaratıyor.

 

4. İkna Edici İletiler: ‘Sınırlı Stok’ ismi verilen bu yol ile saldırganlar, “şimdi harekete geçin yoksa kaybedersiniz”, “sadece bugün indirimde” üzere tabirlerle yahut “ilaç sanayisinin yahut tabiplerin bilmenizi istemediği bâtın bir ilaç” savlarıyla reklamlarına olan ilgiyi artırıyor. Bu cins ikna edici iletiler, kullanıcılara yalnızca maddi kayıplar yaşatmakla kalmıyor, birebir vakitte yanlış tedavi teknikleri kullanmalarına ve sıhhatlerinin daha da kötüleşmesine yol açabiliyor.

 

5. Uydurma Yorumlar: Dolandırıcılar, eser yahut hizmetlerinin kelamda tesirini kanıtlamak için düzmece yorumlar ve incelemeler oluşturabiliyor. Ekseriyetle düzmece profiller yahut bot hesaplar tarafından yapılan bu yorumlar, eserin kusursuz olduğuna dair abartılı tezleri içeriyor. Gerçekte ise bu yorumlar, kullanıcıları kandırmak ve uydurma eserlere yönlendirmek için kullanılan bir aldatmacadan öteye gitmiyor.

 

Takviye Eser Dolandırıcılığına Karşı Nasıl Korunulur?

 

  • Belirli ilaçların yahut tıbbi eserlerin kullanılması gerektiğinde sadece sertifikalı bir hekimin talimatlarına uyun.
  • Herhangi bir satın alma süreci yapmadan yahut bağlantı bilgilerinizi ya da kredi kartınızı vermeden evvel destek eser şirketlerini ve eserlerini çevrimiçi olarak araştırın. Muhtemel müşteri şikayetlerini inceleyin.
  • Sosyal medya platformlarında karşılaştığınız tüm destek eser reklamlarını doğrulayın. Dolandırıcılar, kullanıcıları yanıltmak için bilimsel tabirler kullanabilir. Bu nedenle makul bir markaya aşina değilseniz, evvel bir sıhhat uzmanına danışın. 
  • Asla banka kartıyla ödeme yapmayın ve yinelenen ödemeleri denetim etmek için kredi kartı ekstrelerini yakından takip edin.
  • Zararlı platformları ve web sitelerini savuşturmak için kimlik avı ve dolandırıcılık tedbire filtreleme sistemlerine sahip özel bir güvenlik tahlili kullanın.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI