Dolar 41,2544
Euro 48,2498
Altın 4.709,25
BİST 10.801,68
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Az Bulutlu
İstanbul
29°C
Az Bulutlu
Cts 25°C
Paz 27°C
Pts 27°C
Sal 27°C

Tüik: İnternet kullanan bireylerin oranı %88,8 oldu

İnternet kullanım oranı, 16-74 yaş kümesindeki bireylerde 2023 yılında %87,1 iken 2024 yılında %88,8 oldu. Cinsiyet ayrımında 2024 yılında İnternet kullanım oranı; erkeklerde %92,2, bayanlarda %85,4 olarak gözlendi.

Tüik: İnternet kullanan bireylerin oranı %88,8 oldu
REKLAM ALANI
27 Ağustos 2024 17:36
41

E-devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı %73,7 olarak gerçekleşti

Son 12 ay içinde özel emelle resmi makamların web sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve İnternet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 oldu. Bu oran, erkeklerde %80,7 iken bayanlarda %66,7 olarak gerçekleşti. E-devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yaş kümesine nazaran incelendiğinde ise bu oranın en yüksek %92,1 ile 25-34 yaş kümesinde, en düşük %25,6 ile 65-74 yaş kümesinde olduğu görüldü.

ARA REKLAM ALANI

Bireylerin e-devlet hizmetlerini kullanım emelleri ortasında, %68,6 ile resmi makamlar yahut kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan şahsî bilgilere erişme birinci sırayı aldı. Bunu, %47,9 ile kamu kurumlarından yahut kamu hizmetlerinden bir randevu alma yahut rezervasyon yaptırma ve %45,1 ile kamu kuruluşlarına ilişkin web sitelerinden bilgi edinme takip etti.

İnternet üzerinden mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı %51,7 oldu

Son 12 ayda İnternet kullanan bireylerin İnternet üzerinden özel kullanım hedefiyle mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı, 2023 yılında %49,5 iken 2024 yılında %51,7 oldu. Cinsiyete nazaran İnternet üzerinden mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde %54,1, bayanlarda %49,3 oldu. Bu oran, en son mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme vakitlerine nazaran incelendiğinde; bireylerin %38,8’inin son 3 ay içinde (2024 yılı birinci 3 ayı) mal yahut hizmet satın aldığı ya da sipariş verdiği görüldü.
E-ticaret yapan bireylerin %76,7’si giysi, ayakkabı ve aksesuar satın aldı

İnternet üzerinden 2024 yılının birinci 3 ayı içerisinde mal yahut hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin %76,7’si giysi, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu, %47,5 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, %34,0 ile besin eserleri, %32,4 ile kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri ve %29,2 ile paklık eserleri, ferdî bakım materyalleri takip etti.

Bu oran cinsiyete nazaran incelendiğinde; erkeklerin %70,3’ü giysi, ayakkabı ve aksesuar, %49,2’si lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları ve %33,5’i besin eserleri; bayanların %83,0’ı giysi, ayakkabı ve aksesuar, %46,6’sı kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri ve %45,9’u lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları satın aldı.

İnternet üzerinden öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı %13,9 oldu

İnternet üzerinden son 3 ay içinde eğitim, mesleksel yahut özel hedefler için öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı, 2024 yılında bir evvelki yıla nazaran 4,9 puan azalarak %13,9 oldu. Bu oranın erkekler için %13,7, bayanlar için %14,1 olduğu görüldü.

Bireylerin %86,2’si WhatsApp kullandı

Bireylerin en fazla kullandıkları toplumsal medya ve iletileşme uygulamaları %86,2 ile WhatsApp, %71,3 ile YouTube ve %65,4 ile Instagram oldu. En fazla kullanılan toplumsal medya ve iletileşme uygulamaları cinsiyete nazaran incelendiğinde; erkeklerin en fazla %89,5 ile WhatsApp, %74,7 ile YouTube ve %67,0 ile Instagram uygulamalarını, bayanların %82,9 ile WhatsApp, %68,0 ile YouTube ve %63,9 ile Instagram uygulamalarını kullandığı gözlendi.

İnternet kullanan bireylerin %47,9’u İnternet bağlantılı TV kullandı

İnternet kullanan bireylerin en fazla kullandıkları İnternete bağlı sistem ve aygıt tiplerinin sırasıyla %47,9 ile İnternet bağlantılı TV, %10,2 ile robot süpürgeler, buzdolapları, fırınlar, kahve makineleri üzere İnternete bağlı konut aletleri ve %9,7 ile akıllı saat, İnternet irtibatlı spor/direnç bandı, gözlük yahut kulaklıklar, güvenlik takip aygıtları, İnternet temaslı aksesuarlar, İnternet kontaklı giysi yahut ayakkabılar olduğu gözlendi.

Bireylerin %89,2’si cep telefonu yahut bilgisayar satın aldığında fiyatın değerli olduğunu belirtti

Son 3 ay içinde İnternet kullanan bireylerin cep telefonu, akıllı telefon, tablet, dizüstü yahut masaüstü bilgisayar satın aldığında değerli bulduğu özelliklerin sırasıyla %89,2 ile fiyat, %71,7 ile donanım özellikleri, %67,4 ile marka, tasarım yahut boyut olduğu görüldü.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI