Dolar 41,2411
Euro 48,3720
Altın 4.758,68
BİST 10.729,49
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 24°C
Yağmurlu
İstanbul
24°C
Yağmurlu
Paz 26°C
Pts 27°C
Sal 28°C
Çar 28°C

DHL eCommerce “Online Shopper Trends” raporunun 2. fazını yayımladı

Geçtiğimiz yıl ekim ayında MNG Kargo’yu satın alan DHL eCommerce, global Online Shopper Trends Report 2024’ün ikinci fazını yayımladı. Dünya çapında online alışveriş yapan müşterilerin davranışları ve eğilimleri hakkında kıymetli datalar sunan rapora nazaran;

DHL eCommerce “Online Shopper Trends” raporunun 2. fazını yayımladı
REKLAM ALANI
12 Ağustos 2024 18:12
31

Tüketicilerin, online alışveriş tercihlerini ortaya koymak ismine DHL eCommerce tarafından hazırlanan Online Shopper Trends Report 2024’ün ikinci fazı yayımlandı. Birinci fazında Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerindeki tüketici davranışları hakkında kıymetli bilgiler sunan raporun ikinci fazında ise toplumsal medya platformlarının satın almaya tesiri ve alışveriş alışkanlıklarıyla ilgili değerli sonuçlar yayınlandı. Rapor, 24 ülkeden toplamda 12.000 kişinin iştirakiyle gerçekleştirildi.

 

ARA REKLAM ALANI

Online Shopper Trends Report 2024 sonuçlarına nazaran, dünya genelinde alışveriş yapanların yüzde 84’ü haftada en az bir sefer online alışveriş için araştırma yaptığını söylerken, yüzde 52’si ise haftada bir kere sipariş verdiğini belirtiyor. E-ticaret alışverişlerinde en çok ilgi gösterilen kategorilerin başında “giyim ve ayakkabı” geliyor. Türkiye, giysi ve ayakkabı, kozmetik ve besin kategorilerinde Avrupa’da en çok alışveriş yapan ülke pozisyonunda. 

 

Türkiye’de online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 73’ü sürdürülebilirliğe ehemmiyet veriyor

Online alışveriş yapanlar, alışverişlerinin çevreyi nasıl etkilediğine daha fazla dikkat ediyor. Alışveriş tercihlerinde geri dönüştürülebilir ambalajlardan karbon emisyonlarına kadar sürdürülebilirlik giderek daha kıymetli hale geliyor. Dünya genelinde e-ticaret müşterilerinin yüzde 59’u online alışverişlerinde sürdürülebilirliğin kendileri için ‘çok’ yahut ‘oldukça’ kıymetli olduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de yüzde 73’e çıkıyor. 

 

Türkiye’deki e-ticaret tüketicilerinin sürdürülebilirlik hassaslığı yeşil teslimat tercihlerine de yansıyor. Tüketicilerin yüzde 76’sı yeşil teslimat için daha fazla ödeme yapabileceğini tabir ediyor. 

 

Tüketiciler sürdürülebilirlik farkındalıklarını ambalaj tercihlerinde de gösteriyor. Avrupa’daki e-ticaret kullanıcılarının yüzde 47’si sürdürülebilir/geri dönüştürülebilir ambalajlar için daha fazla ödeme yapabileceğini söylüyor.

 

Kullanıcı yorumları satın alma kararında tesirli oluyor

 

Tüketici yorumları e-ticaret alışverişinde satın alma tercihlerini belirleyen ögelerin başında geliyor. Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 98’i yorumların satın alma kararında tesirli olduğunu söylüyor. Bu mevzuda hassaslığı olan ülkeler ortasında dünya genelinde Brezilya, Avrupa’da ise Türkiye öne çıkıyor. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI